BranżoweKolejowiLEO Express

Jak się podróżuje LEO Express…

Podsumowanie.

Cała moja wyprawa miała na miejscu wypróbowanie, jak będzie się podróżowało pociągami LEO Express, kiedy w końcu wjadą na polskie tory. Muszę przyznać, że jakość i komfort, jaką miałem okazje przetestować, zrobiły na mnie wrażenie. Przede wszystkim jakość obsługi pasażera. Stewardzi przez cały czas byli na każde zawołanie pasażerów. Uśmiechnięci, cierpliwi oraz pomocni. Sam pociąg jest dobrze znaną jednostką, która także jeździ po naszych torach np. w Kolejach Mazowieckich czy Kolejach Ślaskich, jednak te, które my mamy są to wersje regionalne. Dopiero PKP IC zakupiło wersje dalekobieżne następcy pociągu, jakim operuje LEO.

Skoro do tablicy zostało wywołane PKP Intercity, muszę powiedzieć, że chciałbym by taki komfort był u nas.

Porównajmy więc może ceny na danym odcinku. Praga Bohumin to coś koło 360 km. Z Krakowa do Warszawy jest około 300 km.

Porównajmy ceny z flagowym pociągiem, czyli z Pendolino, oraz niższej kategorii IC

LEO Express 9.04.2018

Jak widać, Klasą Premium można jechać już od 100 zł, jednak często cena ta wynosi około 230 zł. Klasa Biznes cena maksymalna do 215 zł.

PKP InterCity 9.04.2018

Jak widzicie, w Pendolino cena za przejazd wynosi 229 zł w klasie pierwszej i 150 w klasie drugiej, ale już w niższej kategorii ceny są bardziej porównywalne w wybranym dniu przejazdu.

Niestety patrząc na oba zestawienia, porównanie to nie będzie obiektywne, ponieważ LEO ma inaczej liczone ceny niż PKP IC. Musimy także pamiętać o tym, że nasze ceny zależą od kursu korony czeskiej. Jednak patrząc na inne ceny, przeglądając różne dni, możemy dojść do wniosku, że pokonując podobną liczbę kilometrów nasz narodowy przewoźnik, ma spory problem.

Porównują nawet oferty promocyjne PKP IC, jest mniej konkurencyjne, gdyż w LEO bilety zaczynają się od 19 zł, a w PKP IC od 49 zł. Zakładam ceny przy zakupie bez jakichkolwiek zniżek. Co dostajemy w cenie biletu, to już pozostawiam waszej ocenie.

Co jeszcze na pokładzie LEO Express przykuło moją uwagę?

Ekspres do kawy. Tak może nie ma tutaj wagonu restauracyjnego z prawdziwego zdarzenia to, kawę dostaniemy naprawdę wyśmienitej jakości i to w cenie biletu.

Co jeszcze?

System informacji pokładowej, LEO oprócz dostępu do internetu podaje także informacje, gdzie się znajduje pociąg, oraz z jaką prędkością aktualnie jedzie i miejsce na mapie gdzie się znajdujemy wraz z rozkładem jazdy. To stąd wiedziałem o opóźnieniu pociągu.

Czy PKP IC ma czego się obawiać na trasie z Krakowa do Pragi?

Owszem i nie pomoże tu zaklinanie rzeczywistości. Konkurencja jest naprawdę mocna i można się spodziewać, że będzie chciała się rozwijać. Dla nas pasażerów to dobra wiadomość, ponieważ pojawienie się LEO na naszych torach powinno spowodować spadek cen i podniesienie jakości obsługi. Dla PKP IC oznacza, że będzie się musiało nagimnastykować, by pasażerowie korzystali z ich połączeń.

Jednak zanim do tego dojdzie, to LEO musi w końcu wjechać na Polskie tory. Obecnie obsługa pociągów mówiła coś o kwietniu, eksperci branżowi jednak są sceptyczni na ten temat i wskazują na czerwiec. Jak będzie? Dowiemy się, mam nadzieję całkiem niebawem, bo życzyłbym nam wszystkim takiego komfortu podróży.

Pozdrawiam i polecam wypróbować podróż z LEO Express
Stanisław | Okazje Podróżnika.

Zdjęcia wykonane za pomocą:

  • Panasonic Lumix GH3
  • Huawei P10

Podobne Wpisy

Gdzie można kupić bilety LEO Express

Okazje Podróżnika

Regio Jet Kraków – Gdańsk. Czy zostanie nr 1 w PL?

DJ Czas

PKP Likwiduje połączenia Łódź – Kraków

DJ Czas
Exit mobile version