Image default
LotniczyPodróże TestowePrzewoźnicySprintAirTesty Redakcyjne

Na Mazury Sprintairem

Dariusz to nasza największa wiercipięta i człowiek, który nie wytrzyma na miejscu długo. Jako jeden z pierwszych poleciał z Wrocławia do Szyman ze Sprint Air. Tak się złożyło że ten lot był jego 300 lotem. Zapraszamy do lektury relacji z 300 lotu…

Sprintair – linia lotnicza, która zaczęła swoją działalność w 2003 roku. W tej chwili ma 13 samolotów. 11 z nich to Saab 340 a pozostałe dwa to ATR72. Większość to samoloty cargo. Linia oferuje loty czarterowe, cargo i przeloty rejsowe.

Loty Wrocław (WRO) – Olsztyn-Mazury (SZY) odbywają się dwa razy w tygodniu – w poniedziałek i piątek.

Poniedziałek SZY-WRO 08:15-09:40 WRO-SZY 10:10-11:30

Piątek SZY-WRO 18:45-19:40 WRO-SZY 20:10-21:30

IMG_20160610_195158Pod koniec maja ucieszyła mnie informacja o tym, że Sprintair zacznie latać z Wrocławia (WRO) do Olsztyna-Mazury(SZY). 25 maja, czyli w pierwszy dzień sprzedaży zakupiłem bilet za 99zł na lot mający się odbyć 10 czerwca 2016. Tak więc długo nie musiałem wyczekiwać. Co najważniejsze, miał to być 300 lot w mojej karierze lotniczej. Wspomniałem o tym na FP Sprintair. I czekała na mnie niespodzianka, ale o tym później.

IMG_20160611_09491410 czerwca br. po 18:45 pojawiłem się na lotnisku we WRO. Odebrałem moją kartę pokładową i skierowałem się do kontroli bezpieczeństwa. Po jej przejściu pozostało mi czekać na lot. Punktualnie o 19:30 zostaliśmy wpuszczeni na pokład Saab 340 SP-KPR.

IMG_20160610_201002Wszedłem do samolotu, pokazałem kartę pokładową a stewardessa powitała mnie serdecznie i wręczyła prezent od linii lotniczej. Odpakowałem go dopiero na wysokości przelotowej i okazało się, iż jest duży model samolotu Saab 340, którym akurat lecę. Była to bardzo miła niespodzianka. A to wszystko przez wzmiankę na FB o moim 300 locie.

IMG_20160610_200711Zapiąłem pasy, obserwowałem safety demo i po chwili skierowaliśmy się na pas 29 we WRO.  Wystartowaliśmy chwilę przed rozkładową godziną wylotu. Na pokładzie łącznie ze mną 8 pasażerów.  Jednak był to dopiero drugi lot na tej trasie. Pierwszy odbył się w poniedziałek, 6 czerwca.

Myślę, że ten kierunek będzie bardzo popularny. W piątek po pracy można spokojnie spakować plecak i polecieć na weekend na Mazury.

IMG_20160610_201917Tak wygląda mój prezent po złożeniu.Na wysokości przelotowej rozdano poczęstunek, czyli Princessę, wodę mineralną a do tego chusteczkę nawilżoną.

Parę zdjęć z wysokości przelotowej.

IMG_20160610_210930Chwilę po 21 samolot zaczął zmniejszać swoją wysokość. Lądowanie było dość dynamiczne, gdyż parę minut wcześniej była burza. Na szczęście na czas naszego lądowania pogoda się polepszyła i około 21:15 bezpiecznie dotknęliśmy kołami lądu.

IMG_20160610_211741Terminal w SZY w końcu mogłem zobaczyć na własne oczy. Internetowe zdjęcia to nie to samo. Było to moje pierwsze lądowanie na tym lotnisku. Nareszcie mogę się pochwalić lądowaniem na każdym lotnisku w Polsce.

Szybki rekonesans lotniska. Już o 21:30 czekał specjalnie podstawiony bus, który zawiózł nas do Olsztyna. Koszt przejazdu to 20zł

Olsztyn mazuryFot. Lotnisko Olsztyn Mazury http://mazuryairport.pl/autobus_21.html

Przewoźnik MARKUS TRAVEL  tel. 507 077 250

REZERWACJE  tel. 724 539 930

Po prawie godzinie od wyruszenia z lotniska dojechaliśmy do Olsztyna w bardzo miłym towarzystwie.

Podsumowując, to dzięki Sprintair można w piątek bez tracenia dnia dostać się szybko i tanio z Wrocławia na Warmię i Mazury. Podróżuję wiele po Europie, jednak do tej pory nie miałem okazji być w Giżycku czy Mikołajkach. Zawsze przerażała mnie odległość. Dzięki Sprintair udało mi się zobaczyć kolejny rejon Polski.