Image default
AutobusowiFlixBusPodróże TestowePrzewoźnicyRecenzjeTesty Redakcyjne

FlixBus – Zielony przewoźnik z Niemiec.

W ten weekend Dariusz udał się na wycieczkę do Niemiec. Przy okazji tej okazji przetestował dla Was Niemieckiego przewoźnika FlixBus. Zapraszamy na nasz test FlixBus-a

O nowym przewoźniku, który planuje ekspansję do Polski Stanisław pisał tutaj FlixBus Niemiecka konkurencja na Polskim rynku. Pisał to jako jeden z pierwszysch w Polsce. Niestety Plany ekspansji na Polskę zostały zmienione i na tą chwilę FlixBus operuje na jedynej trasie w Polsce pomiędzy Szczenienm a Berlinem.

Do Berlina wyjechałem w piątek o 19:30 z Wrocławia Polskim Busem. Przybyłem na miejsce tuż przed północą.

Przesiadkę w Berlinie do Hamburga miałem od godzinie 1:00. Autobus Podstawiono na około 15 minut przed odjazdem.

Autobus którym jechałem był świeżo dostarczony przez producenta. Man Lion’s Coach.

Ciekawostką jaką zaobserwowałem to sporo autokarów miało bagażniki rowerowe z tyłu autobusu. Bardzo ciekawe i praktyczne rozwiązanie, które mogło by się przyjąć u naszych rodzimych przewoźników

Autobus wyruszył w drogę o 1:00 w nocy.  Nocne oświetlenie jest na tyle przyciemnione by móc się poruszać po autokarze bezpiecznie, a na tyle by nie przeszkadzało w spokojnym śnie.

Do Hamburga dotarliśmy planowo o godzinie 4:15. Czas przejazdu to 3h 10 minut.

Cały dzień spędziliśmy w Hamburgu na zwiedzaniu tego pięknego i ciekawego portowego miasta.

Hisilicon Balong

Ciekawostką jaką spotkałem w Hamburgu to komunikacja miejska gdzie jeżdżą wysokopojemne autobusy z podwójnym przegubem

Ciekawe czy w u nas przyjęłyby się takie autobusy i byłoby to rozwiązanie na zatłoczone drogi np Wrocławia.

Ok wracamy do FlixBus-a

Bilet powrotny do Berlina miałem na godzinę 18:30.

Autobus został podstawiony na 20 minut przed odjazdem. Pasażerowie w większości nie mieli wydrukowanego biletu, a jedynie pokazywali bilet na ekranie. Cała procedura wsiadania jest na filmiku poniżej Flixbus.

Najbardziej co uderza to nie ma przepychanek przy zajmowaniu miejsc w autobusie. Pasażerowie czekają grzecznie w kolejce i sprawnie zajmują po sprawdzeniu biletu swoje ulubione miejsca. Bilet jest w formie QR kodu, który jest skanowany, ewentualnie po podaniu imienia i nazwiska. Ciekawi mnie mina kierowcy jakbym miał bilet na Grzegorz Brzęczyszczykiewicz.

Tak jak u naszych przewoźników nie ma miejsc numerowanych więc, każdy zajmuje fotel jaki chce. Autokar którym jechałem nie miał gniazdek elektrycznych ale był wyposażony w ładowarki USB

Ciekawostka wszystkie siedzenia maja dokładnie taki sam rozstaw miedzy fotelami. Tutaj także jest bardzo ważna rzecz ponieważ mój wzrost to 190 cm i podróżując ciężko mi znaleźć odpowiedniego przewoźnika by móc wygodnie podróżować i nie mieć zgniecionych nóg. Tutaj Flixbus ma sporo miejsca na nogi

W siatce na przy fotelu mam dwie broszury. Pierwsza to gdzie są umieszczone gaśnice i apteczki, oraz wyjścia ewakuacyjne.

Druga to broszurka jak uzyskać dostęp do zgromadzonych na pokładzie autobusu zasobów multimedialnych, oraz wifi, a także co można zakupić na pokładzie.

Autobus, którym jechałem był prowadzony przez kobietę, to coraz częstszy widok, na drodze kiedy to płeć piękna doskonale sobie radzi z wielkim autobusem i obala stereotyp kiepskiego kierowcy. Przed odjazdem przywitała się z nami w języku niemiecki i angielskim, poinstruowała nas o zapoznaniu się z broszurami bezpieczeństwa i innymi elementami, które nam ułatwią podróż.

Podróż z Hamburga do Berlina zajęła nam 3 godziny 10 minut tak samo jak w poprzednią stronę.

Muszę też wspomnieć także o aplikacji jaką ma FlixBus do obsługi i zakupu biletów.

Aplikacja pozwala na łatwy i intuicyjny zakup biletów. Można za jej pomocą wygodnie zarządzać rezerwacjami, jak i tutaj ciekawostka aplikacja pokazuje nam jak wygodnie dojechać z miejsca w którym się znajdujemy do miejsca odjazdu naszego autobusu. Pokazuje także jakie są najbliższe odjazdy przewoźnika z przystanku, z którego wyruszamy. To z tej aplikacji korzystamy podczas wsiadania do autobusu. W niej jest umieszczony QR kod z biletem.

Możesz także bezpośrednio z naszej strony zakupić bilet korzystając z wyszukiwarki poniżej

Podsumowując

FlixBus, jest ciekawą alternatywą dla kolei niemieckich i wygodną. Bilety są jak na nasze warunki atrakcyjne cenowo, a dzięki dużej siatce połączeń możemy z Flix-em dojechać nawet do Chorwacji. Przewoźnik planuje także dalszą ekspansję w tym również na naszym rynku. W tym celu uruchomił polską wersję swojego systemu rezerwacji www.flixbus.pl. Bardzo fajna i zgrabnie napisana aplikacja która jest dostępna na Androida i iOS. Jestem przekonany, kiedy FlixBus wejdzie na nasz rynek zrobi duże zamieszanie wśród naszych przewoźników. Moje bilety z Hamburga do Berlina kosztowały 35 zł.

Polecam pod rozwagę jeśli planujecie podróże po Niemczech wzięcie FlixBus-a jako naszego przewoźnika.