Czeski przewoźnik, ma bardzo ambitne plany, czy uda się mu wjechać na nasze tory?
Radim Jančura – Zapamiętajmy to nazwisko, gdyż w najbliższym czasie będzie jeszcze sporo o tym 49-letnim obywatelu Czech urodzonym w Ostrawie.
Regio Jet – Students Agency – Historia
Radim Jančura to absolwent Uniwersytetu Technologicznego w Brnie, oraz uczestnik programu wymiany studentów, dzięki któremu spędził czas w Londynie, gdzie narodził się pomysł na Students Agency. Po powrocie otworzył biuro turystyczne na zasadach Au Pair – specjalizujące się w podróżach work & Travel i wymianie studenckiej.
Tak było w 1993 roku kiedy to po raz pierwszy ruszyło biuro w Brnie. W 2000 roku ruszyły sprzedaż biletów lotniczych, a w 2004 roku ruszyły pierwsze krajowe kursy autokarowe. Jednak prawdziwy skok rozwojowy był przed Radimem Jancurą W 2009 powstała kolejowa odsłona pod marką Regio Jet. Jednak nie od razu Rzym zbudowano, potrzeba było jeszcze dwóch lat, aby „žluté vlaky” wpisały się w krajobraz. Pierwszy pociąg wyruszył na trasę Praga – Ostrava w 2011 roku.
Mamy 2021 rok, oraz pandemię koronawirusa.
Regio Jet – Plany
W ostatnim czasie pojawiły się pogłoski o wejściu Regio Jet do Polski. Po cichu skompletowane dokumenty i otrzymał wszelkie certyfikaty bezpieczeństwa AiB, dzięki czemu można było wnieść wnioski o przyznanie otwartego dostępu do torów.
W najbliższym czasie ruszy połączenie, które zatrzymała pandemia, czyli Przemyśl <> Praga
Regio Jet Przemyśl <> Praga – planowany rozkład jazdy
Kierunek Przemyśl GŁ | km | Odjazd | Kierunek Praga Hl. N | km | Odjazd | |
Praha hl. n. | 0 | – – 22:00 | Przemyśl Gł. **) | 0 | – – 20:45 | |
Pardubice hl. n. | 104 | 22:59 – 23:00 | Kraków Gł. **) | 245 | 23:45 – 23:50 | |
Zábřeh na Moravě | 100 | 23:54 – 23:55 | Czechowice-Dziedzice **) | 85 | 01:25 – 01:30 | |
Olomouc hl. n. | 46 | 00:20 – 00:22 | Bohumín | 50 | 02:00 – 02:47 | |
Hranice na Moravě | 51 | 00:49 – 00:51 | Ostrava hl. n. | 8 | 02:54 – 02:56 | |
Ostrava-Svinov | 50 | 01:17 – 01:19 | Ostrava-Svinov | 5 | 03:02 – 03:04 | |
Ostrava hl. n. | 5 | 01:25 – 01:27 | Hranice na Moravě | 50 | 03:34 – 03:35 | |
Bohumín | 8 | 01:34 – 02:10 | Olomouc hl. n. | 51 | 03:59 – 04:01 | |
Czechowice-Dziedzice *) | 50 | 02:50 – 02:55 | Zábřeh na Moravě | 46 | 04:25 – 04:26 | |
Kraków Gł. *) | 85 | 04:50 – 04:55 | Pardubice hl. n. | 100 | 05:20 – 05:22 | |
Przemyśl Gł. *) | 245 | 07:55 – – | Praha hl. n. | 104 | 06:42 – – | |
744 | 744 | |||||
*) tylko do wyjścia | **) tylko do wejścia |
Na tę chwilę połączenie to nie będzie miało sprzedaży biletów na odcinku Polskim, czyli nie pojedziemy z Przemyśla do Krakowa, A tylko z Przemyśla, Krakowa do Czech
Połączenie jeszcze nie ruszyło a w Urzędzie Transportu Kolejowego jest wniosek o Otwarty Dostęp na trasie Przemyśł – Medyka – Lwów
Przemyśl Gł. – granica państwa (– Lviv) (bez zatrzymania) | km | km PL | (Lviv) – granica państwa – Przemyśl Gł. (bez zatrzymania) | km | km PL | ||
Przemyśl Gł. (CET) | 0 | 0 | – – 9:20 | Lviv (EET) | 0 | – – 17:55 | |
granica państwa* | 14 | 14 | (9:40) – | granica państwa** | 84 | 0 | – – (19:00) |
Lviv (EET) | 98 | 12:49 – – | Przemyśl Gł. (CET) | 98 | 14 | 19:20 – | |
*) bez postoju | **) bez postoju |
Regio Jet – Warszawa/ Praga <> Ostenda – planowany rozkład jazdy
km ∑ | |km| | stacja | przyjazd | odjazd |
---|---|---|---|---|
0 | Warszawa Wschodnia | 17:05 ○ | ||
4 | 4 | Warszawa Centralna | 17:11 | 17:14 ○ |
7 | 3 | Warszawa Zachodnia | 17:18 | 17:21 ○ |
85 | 78 | Łowicz Główny | 18:11 | 18:12 ○ |
130 | 45 | Kutno | 18:42 | 18:43 ○ |
209 | 79 | Konin | 19:23 | 19:24 ○ |
260 | 51 | Września | 19:49 | 19:50 ○ |
309 | 49 | Poznań Główny | 20:20 | 20:23 ○ |
412 | 103 | Świebodzin | 21:18 | 21:19 ○ |
465 | 53 | Rzepin | 21:41 | 21:42 ○ |
485 | 20 | Frankfurt(Oder) | 22:00 | 22:05 |
566 | 81 | Berlin Ostbahnhof | 22:58 | 23:00 |
572 | 6 | Berlin Hbf. | 23:07 | 23:10 |
834 | 262 | Hannover | 02:05 | 02:07 |
1217 | 383 | Amsterdam Centraal | 06:01 | 06:06 |
1234 | 17 | Schiphol | 06:20 | 06:22 |
1277 | 43 | Den Haag HS | 06:46 | 06:48 |
1300 | 23 | Rotterdam Centraal | 07:03 | 07:07 |
1357 | 57 | Roosendaal | 07:39 | 07:41 |
1399 | 42 | Antwerpen-Centraal | 08:08 | 08:10 |
1446 | 47 | Brussel-Central | 08:39 | 08:40 |
1448 | 2 | Brussel-Zuid | 08:44 | 08:49 |
1496 | 48 | Gent-Sint-Pieters | 09:17 | 09:19 |
1536 | 40 | Brugge | 09:41 | 09:43 |
1559 | 23 | Oostende | 09:56 |
○ tylko do wejścia
km ∑ | |km| | stacja | przyjazd | odjazd |
---|---|---|---|---|
0 | Oostende | 18:04 | ||
23 | 23 | Brugge | 18:17 | 18:19 |
63 | 40 | Gent-Sint-Pieters | 18:41 | 18:43 |
111 | 48 | Brussel-Zuid | 19:11 | 19:16 |
113 | 2 | Brussel-Central | 19:20 | 19:21 |
160 | 47 | Antwerpen-Centraal | 19:50 | 19:52 |
202 | 42 | Roosendaal | 20:18 | 20:21 |
259 | 57 | Rotterdam Centraal | 20:53 | 20:57 |
282 | 23 | Den Haag HS | 21:12 | 21:14 |
325 | 43 | Schiphol | 21:38 | 21:40 |
342 | 17 | Amsterdam | 21:54 | 21:59 |
725 | 383 | Hannover | 03:45 | 03:47 |
987 | 262 | Berlin Hbf. | 06:08 | 06:10 |
993 | 6 | Berlin Ostbahnhof | 06:18 | 06:20 |
1074 | 81 | Frankfurt(Oder) | 07:10 | 07:15 |
1094 | 20 | Rzepin | 07:33 | 07:34 ● |
1147 | 53 | Świebodzin | 07:56 | 07:57 ● |
1250 | 103 | Poznań Główny | 08:52 | 08:55 ● |
1299 | 49 | Września | 09:25 | 09:26 ● |
1350 | 51 | Konin | 09:51 | 09:52 ● |
1429 | 79 | Kutno | 10:32 | 10:33 ● |
1474 | 45 | Łowicz Główny | 11:03 | 11:04 ● |
1552 | 78 | Warszawa Zachodnia | 11:54 | 11:57 ● |
1555 | 3 | Warszawa Centralna | 12:01 | 12:04 ● |
1559 | 4 | Warszawa Wschodnia | 12:11 | ● |
● tylko do wyjścia
Więcej szczegółów znajdziecie w naszym wpisie tutaj – Regio Jet Praga/Warszawa – Ostenda?
Regio Jet Kraków <> Warszawa <> Gdańsk – planowany rozkład jazdy
No i dziś wpadła prawdziwa bomba na skrzynki mailowe wielu redakcji i okrzyknięto go transportowym newsem roku.
Regio Jet złożył wniosek o otwarty dostęp na trasie Kraków – Warszawa – Gdynia przez Warszawę Zachonią, Warszawę Centralną. Warszawę Wschodnią, Modlin, Iławę, Malbork, Tczew, Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz, Sopot.
Co ciekawe wcześniej został złożony wniosek na otwarty dostęp dla połączenia Kraków <> Warszawa
Kraków Gł. – Warszawa Wsch. | Warszawa Wsch. – Kraków Gł. | |||||||
km | km | |||||||
Kraków Gł. | 0 | – – 6:45 | – – 13:45 | Warszawa Wsch. | 0 | – – 10:00 | – – 17:00 | |
Warszawa Zach. | 290 | 08:55 – 08:57 | 15:55 – 15:57 | Warszawa Centr. | 4 | 10:07 – 10:10 | 17:07 – 17:10 | |
Warszawa Centr. | 3 | 09:05 – 09:07 | 16:05 – 16:07 | Warszawa Zach. | 3 | 10:18 – 10:20 | 17:18 – 17:20 | |
Warszawa Wsch. | 4 | 09:15 – – | 16:15 – – | Kraków Gł. | 290 | 12:30 – – | 19:30 – – | |
297 | 297 |
Jak widać Regio Jet ma bardzo ambitne plany na 2022/2023 rok,
Tak wyglądają planowane połączenia w Polsce, a jeśli dodamy do tego plany sezonowych połączeń z Pragi nad Bałtyk, do Włoch, Chorwacji czy w Alpy to można mieć pewność, że sporo się będzie działo na polskich torach w najbliższym czasie.
Pociągi w Polsce według wniosków są planowane w zestawieniu Lokomotywa (Siemens Vectron lub Bombardier Traxx III) + od 6 do 10 wagonów.
Na tę chwilę najbardziej prawdopodobnym jest uruchomienie linii Przemyśl <> Praga gdzie obecnie trwa nabór maszynistów i obsługi pociągu.
Trzymamy rękę na pulsie i nie możemy się doczekać decyzji UTK. Mamy wielką nadzieję, że uda się uzyskać pozytywną odpowiedź i Żółte Pociągi zobaczą zielone światło na semaforze w Polsce i będą mogły swobodnie operować na planowanych połączeniach. Urząd Transportu Kolejowego teraz musi zbadać, czy nowe połączenia nie zagrożą połączeniom dotowanym (PKP IC).
Marzy się nam wolna konkurencja także w przypadku połączeń kolejowych. Jest to dla nas pasażerów, bardzo korzystne, gdyż konkurencji zwykle wymusza obniżkę cen, zwiększa atrakcyjność i podnosi standard obsługi.
Do tego Regio Jet ma swoją aplikację i system sprzedaży internetowej, znacznie bardziej zaawansowany i znacznie nowocześniejszy, niż nasz kochany Kurs PKP Informatyki (który też podobno odchodzi na emeryturę).
Zobaczymy jak to będzie
Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera
Poniżej linki do oficjalnych wpisów z Urzędu Transportu Kolejowego
- Powiadomienie RegioJet a. s. o planowanych nowych krajowych usługach pasażerskich na trasie Kraków Główny – Gdynia Główna – Kraków Główny
- Wniosek RegioJet o przyznanie otwartego dostępu na trasie Przemyśl Główny – granica państwa (– Lviv) i w relacji powrotnej
- Wniosek RegioJet a. s. o przyznanie otwartego dostępu na trasie Kraków Główny – Warszawa Wschodnia i w relacji powrotnej
- Powiadomienie RegioJet a. s. o planowanych nowych międzynarodowych usługach pasażerskich na trasie Warszawa Wschodnia – Oostende i w relacji powrotnej
- Powiadomienie RegioJet a. s. o planowanych nowych międzynarodowych usługach pasażerskich na trasie Praha hl. n. – Przemyśl Główny i w relacji powrotnej (AKTUALIZACJA)
Bądź na bieżąco
Pozdrawiamy
Okazje Podróżnika