Image default
Aktualności PKS Polonus Podróże Testowe

Polonusem po Polsce

Kolejną okazją był wyjazd na konferencję Polonusa i przedstawienie oferty projektu Polonus Partner.

Nowy Sącz -> Warszawa -> Szczawnica

Konferencja na temat nowego programu Polonus Partner obyła się 12 czerwca 2018 roku. Poniżej macie relację live z tej konferencji. Tak wyglądała konferencja, ale moja podróż rozpoczęła się dzień wcześniej, czyli 11 czerwca wieczorem z Nowego Sącza.
foto by Samsung Galaxy S9+
Jak widzicie była to także okazja, by przyjrzeć się nowej płycie Nowosądeckiego Dworca MDA. Około godziny 20:30 na dworzec wjechała, jak się okazało nowiutka kilkudniowa Scania Touring.
Która majestatycznie wjechała na peron 2. Tutaj muszę powiedzieć, że kierowcy korzystający ze stanowisk przelotowych muszą naprawdę się skupić nad tą czynnością, gdyż jest mało miejsca. Jednak jak widać, kierowcy Polonusa mają wprawę, a dobrą szkołą są perony na dworcu Warszawa Zachodnia.
Po kilku minutach pakowania pasażerów byliśmy gotowi do odjazdu. Do Stolicy wyruszyliśmy punktualnie o 20:30.
foto by Samsung Galaxy S9+
Z racji remontów kierowcy wybrali nieco nietypowy wyjazd z dworca przez rynek w Nowym Sączu, przez co pasażerowie mieli fajny widok na rynek i ratusz w świetle zachodzącego słońca.
Ja byłem już nieco zmęczony więc dotrwałem znów tylko do Tarnowa.
I tuż za granicami Tarnowa odpłynąłem w głębokim śnie. Tak jak w poprzednio wygodnie i komfortowo dotarłem do Warszawy o wschodzie słońca.
foto by Samsung Galaxy S9+
Cały 12 czerwca miałem wypełniony spotkaniami i konferencją, jednak udało się przy tej okazji zrobić kilka rzeczy, o których będą osobne wpisy. Noc spędziłem na dworcu Warszawa Zachodnia, a konkretnie w Hostelu Zachodnim. Do domu wyruszyłem 13 czerwca. Parę minut przed 9 pojawił się mój autobus, który miał mnie zawieść do Szczawnicy.
Jak widać miałem możliwość przetestowania sporej części taboru, a w tym  Mercedesie Tourismo I O350 spędziłem kilka ładnych godzin, jednak pierwszy raz jechałem nim prawie cała trasę.  O godzinie 9:20 wyruszyliśmy w stronę Pienin.
Po opuszczeniu Warszawy pasażerowie dziennych kursów nie mogą narzekać na brak widoków. Po mimo wszech obecnych ekranów dźwiękochłonnych to można nacieszyć się widokami
foto by Samsung Galaxy S9+
Po około dwóch godzinach jazdy docieramy do Radomia.
Tutaj mamy krótką przerwę i ruszamy dalej w drogę do Kielc, które to posiadają jeden chyba z najbardziej charakterystycznych dworców autobusowych w Polsce (aktualnie w remoncie). Dworzec ten jest nazywany Kieleckim UFO.
Jak już wspomniałem, Kieleckie UFO jest w remoncie, więc przewoźnicy korzystają z tymczasowego dworca naprzeciwko Dworca PKP.
foto by Samsung Galaxy S9+
Tutaj chwila przerwy i ruszamy dalej. Kolejny przystanek to Busko-Zdrój.
Szczucin.
Tutaj zagadałem się i robiąc relacje live, pominąłem przystanki w Tarnowie i Nowym Sączu. Około godziny 17 dotarłem na miejsce.
foto by Samsung Galaxy S9+
Cała podróż przebiegła sprawnie i bardzo przyjemnie. Powiem szczerze, że mogę mieć żal, że Polonus nie ma takiej siatki połączeń jak Polski Bus i w tym momencie przejdziemy do do pierwszej trasy jaką pokonałem