Pop ekspansji w Europie, Stanach zjednoczonych czas na kolejny kontynent. Zapraszamy po szczegóły …
Wczoraj na portalach niemieckich, pojawiła się krótka informacja o tym, że Flixbus staje się przewoźnikiem. Dziś oficjalnie na mailach dziennikarzy w Polsce za pośrednictwem FlixBus Polska pojawił się mail potwierdzający tę informację.
Flixbus w Azji
Flixbus przejmuje Kâmil Koç Otobüsleri A.Ş
Zapoznajmy się z informacją prasową:
FlixBus rozpoczyna działalność w Turcji po przejęciu wiodącego przewoźnika na lokalnym rynku – firmy Kamil Koç
Istambuł, 22 sierpnia 2019 – FlixBus, globalny operator połączeń autobusowych, nabył od funduszu private equity Actera Group najbardziej znaną turecką firmę przewozową – Kamil Koç. Umowa wejdzie w życie po zatwierdzeniu przez odpowiednie władze. Tym samym, FlixBus rozpocznie swoją działalność w Turcji, pierwszym azjatyckim państwie w swoim portfolio.
Kamil Koç, spółka założona w 1926 roku, operuje w 61 miastach w całej Turcji. W 2018 r. autobusami tej marki podróżowało ponad 20 milionów pasażerów. Firma zostanie w pełni zintegrowana z siatką połączeń FlixBusa, który oferuje obecnie ponad 350 000 połączeń dziennie do ponad 2 000 miejsc docelowych w 28 krajach Europy oraz w Stanach Zjednoczonych.
– Bardzo się cieszymy, że dzięki dołączeniu firmy Kamil Koç do rodziny FlixMobility będziemy mogli rozpocząć nową erę na tureckim rynku mobilności – łącząc innowacyjność, wysokie standardy bezpieczeństwa i jakości z lokalnym know-how i wieloletnim doświadczeniem – komentuje Jochen Engert, dyrektor generalny i założyciel FlixBusa – W pierwszym etapie integracji skupimy się na maksymalizacji zadowolenia pasażerów poprzez rozszerzenie oferty i optymalizację rozkładów jazdy – bazując na naszych zaawansowanych narzędziach i algorytmach analizy danych.
Flixbus w Turcji
Co to oznacza, dla pasażerów
No dobrze, zobaczmy, czym to się je.
Jak dobrze wiemy Turcja, jest łącznikiem pomiędzy Europą a Azją. Wybranie tego kraju do dalszej ekspansji. Zakup firmy z tego regionu pozwala nam na w miarę płynne przejście na kolejny ciekawy rynek. Choć Kâmil Koç operuje na rynku Tureckim, to jego specyfika pozwala na sprawdzenie rozwiązań przed ekspansją na rynek Azjatycki, który (jak można zobaczyć na filmikach umieszczanych na Facebooku i YouTube) jest dość specyficzny i bardzo ciekawy.
Jak się podróżuje w Kâmil Koç
Jak widzicie standard podróży, jest znacznie wyższy niż na naszych rodzimych liniach, Na pokładzie autobusów Kâmil Koç znajdziemy :
- Toaletę
- WiFi
- Gniazdka 230 V
- Pokładowa rozrywka w postaci tabletów z filmami i nie tylko
- Ciepłe i zimne napoje serwowane przez obsługę
- Przekąski
- Fotele Uchylno rozsuwane
Jak widać, komfort jest bardzo duży. Zobaczmy jakimi autobusami dysponuje Kâmil Koç
Tabor Flixbus – Kâmil Koç
Z tego, co udało się nam dowiedzieć, to trzonem flory są pojazdy Evo Bus, czyli mercedesy Travego (w wersji Tureckiej, różnią się one tym, że są wyższe od wersji spotykanych w europie)

Kolejnymi autobusami, jakie spotkamy to pozjazdy z grupy M.A.N czyli MAN Lion’s Couch oraz Nepolan

Oraz autobusy rodzimego producenta TEMSA

Jak widać tabor, jest dość zróżnicowany, jednak jak na firmę o prawie stuletniej tradycji w przewozach (powstała w 1926 roku) nie jest to czymś dziwnym. Szefostwo przez lata wypracowało system zarządzania tego typu flota i z optymalizowało koszty. Dzięki temu nie mieli problemu, aby pozyskać finansowanie od funduszu inwestycyjnego Private Equity Actera Group.
Co daje przejęcie …

Flixbus od samego początku bardzo dynamicznie się rozwija. Firma powstała dzięki liberalizacji rynku przewozów autobusowych na terenie Niemiec w 2013 roku. Warto tutaj wspomnieć, że dotychczas firma ta była głównie platformą sprzedaży biletów, choć tak naprawdę (nieoficjalnie posiada swoje autobusy, tam, gdzie potrzeba je mieć, aby uzyskać licencję na daną trasę, na której chcą, by jeździli ich partnerzy).
Przejęcie Kâmil Koç otwiera nowy poligon dla specjalistów Flixbusa. Tak naprawdę będą musieli się nauczyć wielu rzeczy związanych ze specyfikacją kraju i mentalności pasażerów mieszkających w Turcji, krajach Arabskich oraz w Azji. Dzięki przejęciu całej firmy mają ułatwiony start na rynku, przejmując nie tylko siatkę połączeń, ale i całą bazę danych klientów, logistyków, oraz odpada żmudny proces rekrutacji partnerów, a rynek Turecki nie należy do najłatwiejszych.
Przejęcie takie, jakie zrobił Flxibus w Polsce czy z Megabus EU w warunkach Azjatyckich i Tureckich byłoby do przeprowadzenia, jednak bardziej skomplikowane niż na naszym rynku.
Podsumowując
Flixbus w Turcji tak naprawdę staje się pełnoprawnym przewoźnikiem autobusowym, można powiedzieć, że to debiut w tej roli (choć jak już pisałem posiadają kilka autobusów). O tym że expransja nabiera tempa pisalismy tutaj
Flixcar pisaliśmy wtedy także o rozwoju na Ukrainie. Dokapitalizowanie firmy okazało się motorem do kolejnych przejęć. Ciekawe co przyniesie 2020 rok i czy FlixCar oraz Flix Train nabiorą rozpędu jak Flixbus
Link do platformy biletowej Kâmil Koç – https://www.kamilkoc.com.tr/
Link do Flixbusa – https://www.flixbus.pl/
Zapraszamy do naszego newslettera. Zapisz się, nie będziemy spamu wysyłać.
Pozdrawiamy.
Okazje Podróżnika