Image default
Aktualności

Strajk Przewoźników 2020

Rok anno domini 2020, rok, w którym dzieje się wszystko i wszytko jest możliwe… Niestety wszystko… dlaczego Strajk Przewoźników 2020 jest ważny i wsparcie go… zapraszam…

Jest rok 2019. W mediach pojawiają się pierwsze informacje o nowym patogenie, który powoduje duszność. Po krótkim czasie okazuje się, że jest to wirus od zwierzęcy tzw. koronawirus. Media zaczynają mówić o nim, jednak na całym świecie jest nadzieja, że skoro jest w Chinach, to nie wydostanie się dalej. W branży przewozów autokarowych pojawiają się pierwsze anulacje tak zwanych grup chińskich i mają one być odwołane aż do marca. Zaczyna się powoli dramat, o którym będzie dopiero głośno.

2020

Jest okres świąt, bawimy się, składamy życzenia noworoczne, a branżą zastanawia się co robić. Jednak jest nadzieja, że będzie dobrze, choć ta powoli gaśnie. Pojawiają się informacje z Włoch, i innych krajów europejskich. Wirus jest już u naszych sąsiadów. Tour operatorzy grup z Azji przedłużają odwołanie przyjazdów. Autobusy wracają z całej europy. Tak się składa, że nasi przewoźnicy są (byli) jednymi z najlepszych w europie. Potężna flota nowoczesnych autobusów stanęła.

Przełom lutego i marca 2020

Pojawia się pierwszy zakażony w wirusem SARS – COV-2 w Polsce. Już nie mamy złudzeń, my także musimy się zmierzyć z tą chorobą. Liczba chorych powoli rośnie. Ruch liniowy z powodu strachu powoli zamiera, ruch turystyczny przeżywa dramat, zlecenia są odwoływane.

Autobusy powoli pustoszeją, dworce zaczynają przypominać widmo. Zostaje podjęta decyzja o „lockdown” zakaz przemieszczania się.

Przewoźnicy zawieszają połączenia, granice zostają zamknięte, a ludzie pozostają bez pracy.

Jest połowa marca. Zaczyna się ograniczanie kursów i akcja #ZostańwDomu

Powstaje ten wpis -> Podróżowanie w dobie koronawirusa.

Postanowiłem, że będzie aktualizowany. I był do czasu, kiedy ja wraz z branżą się załamałem. Przewoźnicy jeszcze walczyli, jeszcze się nie poddawali. Dokładali, dopóki mieli z czego, by ludzie mogli dojechać do bliskich, pracy, aż rząd zatrzymał wszystkich.

Święta Wielkiejnocy 2020

Transport stoi. Zamknięte nawet lasy (tak wiem to chyba najbardziej kretyński pomysł). Zamknięte hotele, pensjonaty restauracje (o nich będzie osobny wpis). Wszystko pozamykane i obostrzenia, niestety święta wirtualnie spędzamy z rodziną i w domach.

Majówka 2020

Powoli otwierają się pensjonaty, ale podróże tylko własnym pojazdem. Gastronomia na wynos, ale transport ma stać. W połowie maja powoli rusza. Łaskawy rząd pozwolił, aby zająć co drugie miejsce.

Transport rusza, ale nie ma za co jeździć.

Ruszają autobusy — Polonus, Voyager, Inter, Flixbus

Pojawiają się pierwsze tarcze antykryzysowe. Pojawiają się pierwsze formy pomocy, jednak o transporcie nikt nie myśli. No może poza firmami leasingowymi i bankami, które nieoficjalnie zaczęły wspierać branżę, bo kto kupi te autobusy?

Pierwszy

Strajk Przewoźników 2020

Strajk Przewoźników 2020 logo
Strajk Przewoźników 2020

Ruszyły protesty, pojawiły się wypracowane przez stowarzyszenia propozycje pomocowe. Wszystko ładnie i super, ale na papierze. Nikt ci tyle nie obieca co polityk przed wyborami. Tarcze były kroplą, która w kroplówce pomaga wyzdrowieć. Niestety ta kroplówka miała kilka kropel i szybko się skończyła.

Autobusy ruszyły na dobre na przełomie maja i czerwca. Sezon był szczególny i bardzo krótki. Pomimo starań, przewoźnicy wozili powietrze. Pasażerowie bali się. Nie ma się co dziwić kiedy to przez cały czas ministerstwo zdrowia i rząd byli zniechęcani.

Bo przecież po to nałożono rygory i nakazy, by transport był niebezpieczny prawda?

Przewoźnicy sami od siebie zaczęli stosować większe standardy, niż były zalecane. Autobusy miały zablokowaną możliwość włączenia obiegu wewnętrznego klimatyzacji, tak by umożliwić swobodną wymianę powietrza.

Jak to działa? Zobaczcie sami na przykładzie autobusu Mercedes Tourismo

Strajk przewoźników 2020

W nowoczesnym autobusie nawiewy są punktowe, by nie był turbulentny przepływ powietrza. Co 2 – 4 minuty następuje całkowita wymiana powietrza.

Mało?

No to idziemy dalej. W autobusach montowane są lampy UV do dezynfekcji, oraz nowoczesne kabinowe filtry powietrza z aktywnym węglem, oraz jonami srebra. Redukują one możliwość przedostania się wirusów 10-krotnie niemal o 90%.

Dalej mało?

No to idziemy dalej, autobusy po każdym kursie są dezynfekowane, a każdorazowo na bazie poddawane zabiegom ozonowania, naświetlania i dokładnie sprzątane przy użyciu przegrzanej suchej pary.

Dalej mało?

Przewoźnicy szukają rozwiązań i stosują innowacyjne metody dezynfekcji jak np ta na filmie

Strajk przewoźników 2020

I to dalej mało, Dalej dla naszych pro rządowych naukowców (dawniej mówiło się o takich z Bierutowic) i ministerstwo zdrowia twierdzą, że jest niebezpiecznie i mówią by unikać.

No cóż, minęły wakacje. Ledwo zipiąca branża miała nadzieję, że uda się wrócić do żywych i jakoś przetrwać do 2021 roku i nowego sezonu.

Bardzo szybko wróciły obostrzenia, i zamknięcie szkól…

Październik 2020

Sytuacja jest dramatyczna. Wręcz stoimy nad przepaścią.

Strajk Przewoźników 2020

Tak to wygląda. Branża transportu autokarowego w Polsce to blisko 500 tys miejsc pracy, plus kilkaset tysięcy w branżach około transportowych. To dramat ludzi, którzy nie wiedzą, co mają zrobić. Jak żyć i za co. To dramat przedsiębiorców, kierowników, mechaników, pracowników biurowych. Ci ludzie wołają o pomoc i ta branża woła o pomoc. O tym dlaczego to jest tak ważne by pomóc będzie niżej.

Postulaty przedsiębiorców:

Strajk Przedsiębiorców 2020

To nie są wygórowane postulaty. To jest kroplówka, która zwróci się Państwu bardzo szybko jeśli przetrwają.

Dlaczego warto wspomóc branżę autokarową?

Lubicie podróżować? Na pewno, dlatego też czytacie wpisy na Okazjach Podróżnika. Często czytam, że bilety drogie, a tu jest prosta odpowiedź, bo ta branża jest chyba jedną najbardziej opodatkowanych w Polsce. Kiedyś zrobiłem podsumowanie i wyszło mi, że przewoźnicy na liniach regularnych płacą coś pomiędzy 20 – 25 podatków i para podatków. Tak dobrze czytacie. To i inwestycje w tabor składają się na ceny biletów w największym stopniu.

Co daje rocznie około 15 miliardów złotych wpływów dla budżetu państwa!!!!!!!!!!!

Branżą autokarowa nie ma dopłat do biletów jak kolej czy komunikacja miejska stąd nie ma biletów 50% dla uczniów i studentów. Są ulgi ustawowe, ale nie wszyscy przewoźnicy je mają.

Posłowie jeżdżą na legitymacje za darmo i przewoźnik musi ich zabrać. Wiele razy widziałem sytuację, jak się jedna posłanka awanturowała, bo musi stać. Ona jest posłem i ma mieć fotel zostawiony dla niej.

Pasażer nie ma takich przywilejów, ale przewoźnicy jednak robią, co mogą, aby cena była jak najkorzystniejsza dla pasażera, bo pasażer jest najważniejszy. To dzięki niemu żyją przewoźnicy. Chcecie tanich biletów, pomóżcie branży. Napiszcie do rządu, by pomógł przewoźnikom.

Pomóżcie, pisząc do rządu, by powstała ustawa o Publicznym Transporcie Zbiorowym z prawdziwego zdarzenia, która ureguluje dziki wschód.

Pomóżcie, informując znajomych o tym wpisie.

Pomożcie bezpośrednio, wybierając obecnie najbezpieczniejszy środek transportu. Jedź autobusem zamiast samochodem.

Jeśli chcecie mieć wybór, a nie być wybierani przez kierowcę państwowego PKS jak w PRL to warto walczyć o transport.

Jeśli upadnie branżą autokarowa, to upadną hotele, pensjonaty, turystyka, gastronomia. Jak to upadnie, to będzie kolejna lawina, która pociągnie firmy kooperujące. A to wszystko przełoży się na to, że nie będzie pieniędzy na tak lubiane programy socjalne z plusem. A to spowoduje, że rząd będzie szukał w Waszych portfelach pieniędzy. Zostanie Wam tylko własny środek transportu i kolej, która nie dociera wszędzie. Zanim pojawią się firmy przewozowe z zagranicy, to będą sondować czy się im opłaci.

Jak już wejdą to nie będą dbały o wykluczonych transportowo. Dziś firmy przewozowe starają się zapewnić bez większego, wsparcia by każdy miał jakiś dojazd. Nie jest idealnie i pogarsza się mimo programu tak zwanego PKS + (który tak naprawdę jest kolejnym para podatkiem ukrytym)

Kolejny Strajk Przewoźników 2020 odbędzie się jutro 30 października 2020 roku. Pokażmy solidarność z ludźmi, którzy walczą o przetrwanie i o to byśmy mogli podróżować.

Jutro razem z Anią z Szyby Autobusowe będziemy na miejscu. Będzie transmisja live na naszym FB i grupach gdzie udzielamy się. Udostępnijcie ten wpis, podajcie dalej.

Obserwujcie nas na:

Zapiszcie się do newslettera

Walczymy, aby branża przetrwała o lepsze jutro dla przewoźników i nas pasażerów. NIE BĄDŹ OBOJĘTNY!!!!!!!
Stanisław | Okazje Podróżnika

Podobne Wpisy

CityLineBus Kraków – Gdańsk – 2 rundy

DJ Czas

Ferie zimowe 2017 – Śląsk

DJ Czas

Zaproszenie na spotkanie z Beatą Pawlikowską

DJ Czas