Image default
A.D. EuroTransAktualnościAutobusowi

Z Ustki do Zakopanego – czyli nasz test A.D. Euro Trans

Firmę A.D. EuroTrans znam od dłuższego czasu. Jeździłem z nimi wielokrotnie. Tym razem postanowiłem się podzielić wrażeniami z przejazdu na trasie Kraków – Toruń – Nowy Targ. Miałem okazje jechać kursem dziennym i nocnym. O to relacje z tego wyjazdu…

Jak już wspomniałem firmę A.D. EuroTrans znam od bardzo dawna. Jeszcze jak kooperowali z PKS Grupa (nie istnieje już ta firma) jeździłem z nimi do i z Bydgoszczy. Ten mały przewoźnik z Ustki pierwszy kurs wykonał 25 maja 2011. Po upadku PKS Grupa (Nowy Targ, Myślenice, Żywiec) myślałem, że będzie musiał szukać kooperanta i może ta linia nie przetrwać wtedy Andrzej Depta właściciel postanowił zaryzykować i obsługiwać tą linię nadal tym razem samodzielnie. I to był strzał w dziesiątkę. Linia cały czas się rozwija i na dzień dzisiejszy ma w sezonie dwa połączenia na tej trasie dzienne i nocne. Dzienny kurs jest poza sezonem skracany do Krakowa i tym miałem okazję jechać do Torunia. Ogólnie firma coraz lepiej się rozwija i inwestuje w nowy tabor. To cieszy. EuroTrans pokazuje, że nawet mali przewoźnicy mają szansę znaleźć swoje miejsce na trudnym rynku przewozowym i mogą sobie dobrze radzić. Będąc 5 lat temu jednym z nielicznych którzy jechali przez Polskę, nie przespali i nie przejedli zysków, a włożyli je w rozwój firmy co skutkuje dziś kilkoma połączeniami.

20160430_125910
zdjęcie ze strony A.D. EuroTrans

W tym roku firma otworzyła pierwsze połączenie z Kołobrzegu do Kamieńca Podolskiego na Ukrainie. Połączenie to jest realizowane na razie tylko w Czwartki i Soboty. Według mnie mogło by funkcjonować w sezonie letnim codziennie skrócone na trasie Kołobrzeg – Zamość i dzięki temu komfortowo połączyć ścianę wschodnią z morzem Bałtyckim. Dzięki temu Zamość, Lublin zyskało by bardzo komfortowe połączenie w dobrej cenie. 25 maja czyli w 5 rocznicę pierwszego kursu z Ustki do Zakopanego rusza kolejna trasa tym razem z Gdyni przez Sopot, Gdańsk, Toruń, Łódź, Częstochowę, Katowice do Krakowa. Kurs będzie się odbywał nocą co sprzyja wypadom na jeden dzień do czego gorąco zachęcam np do Gdańska lub do Krakowa. Ok ale wracamy do naszej testowej trasy czyli Kraków – Toruń – Nowy Targ.

Trafiło mi się tak że pierwszy kurs dzienny jechałem z podwykonawcą, ale tutaj A.D. EuroTrans zadbał o to by jego latami wypracowana marka nie ucierpiała i starannie dobrał sobie partnera. O godzinie 9:55 został podstawiony autobus, który ma nas zabrać do Torunia

DSC_0090

Sporo osób czekało na wyjazd z Krakowa.

DSC_0091

Odprawa biletowa była sprawna, szybka i miła. Kierowcy dbają o to by pasażerowie czuli się komfortowo. Załoga doświadczona i wypoczęta, to ważne bo spotkałem na swej drodze przewoźników, których kierowcy byli zmęczeni a jechali w pojedynkę całą trasę. O godzinie 10:10 wyruszyliśmy w drogę. Autobus Mercedes Turismo jest jednym z wygodniejszych autokarów, ale tutaj jest naprawdę ok. Zasiadłem wygodnie w fotelu. Tutaj muszę pochwalić pasażer do dyspozycji ma naprawdę dużo miejsca na nogi i nikt nie będzie miał zgniecionych kolan jak pasażer przed rozłoży oparcie

DSC_0108

Stoliczek to dodatkowa rzecz umilająca podczas jazdy. Po około godzinie dotarliśmy do Katowic

DSC_0104

Kierowcy starali się być punktualnie, ale rozkład jazdy jest tak ułożony, że mają spory margines. Ogólnie bez korków i problemów dojechaliśmy do Łodzi gdzie nastąpiła spora rotacja pasażerów.

DSC_0114

Po kilku chwilach wyruszyliśmy dalej w drogę następny przystanek Włocławek a potem Ciechocinek.

DSC_0120

Moja droga była w praktycznie najgorszym okresie dla przewoźników gdzie mało kto jeździ, kurs którym jechałem miał sporą frekwencję. Największą miał w Toruniu gdzie ja wysiadałem a sporo ludzi wsiadało.

DSC_0126

Dotarliśmy do Torunia parę minut przed planem, ale jak już wspomniałem mieliśmy bardzo fajne warunki na drodze. Z tego co pamiętam rzadko kiedy ta linia ma spóźnienie na tej trasie. Punktualność to jedna z zalet A.D. EuroTrans. Ja spędziłem cały weekend bardzo pracowicie o czym przeczytacie w relacji z Toruńskiego Festiwalu Smaku. Nocowałem w Hotelu B&B jego test znajdziecie tutaj.

W niedzielę o godzinie punktualnie o godzinie 21:50 podjechał autokar z Ustki.

DSC_0791

Kurs ten cieszył się naprawdę sporym obłożeniem. Autobus MAN Lion’s Coach należy do jednych z wygodniejszych autokarów. Pomimo sporej ilości pasażerów każdy z nas miał komfortową sytuację i podróż odbywała się naprawdę przyjemnie. Spora ilość przestrzeni między fotelami pozwalała na odchylenie fotela bez miażdżenia kolan pasażera za nami.

DSC_0804

O 22:00 wyruszyliśmy z Torunia

DSC_0793

Przygaszone oświetlenie nocne w niczym nie przeszkadza podczas podróży, jest stonowane a poświata nocna powoduje, że można bezpiecznie przemieszczać się po autokarze, np do toalety

DSC_0794

Podróż minęła mi bardzo szybko, zwykle staram się na każdym postoju zrobić jakieś zdjęcie nawet podczas nocnego kursu, ale tutaj mi było tak wygodnie że zaraz za Toruniem na autostradzie zasnąłem i obudziłem się Krakowie

DSC_0797

Tutaj wysiadła większość pasażerów

DSC_0802

Reszta wraz ze mną i kilkoro innych, którzy wsiedli pojechała dalej. Około godziny 6:40 byłem na miejscu w Nowym Targu.

DSC_0807

Dotarłem do domu około godziny 8 rano. Co ciekawe po mimo długie podróży i intensywnego weekendu nie byłem zmęczony i mogłem zabrać się do pracy.

Podsumowując

Firma A.D. EuroTrans jest przykładem, że można działać z sukcesami na trudnym rynku przewozów regularnych. Od ponad 5 lat z sukcesami prowadzi przewóz pasażerów z Ustki do Zakopanego, pomimo sporej konkurencji rozwijają się i szukają nowych tras. Przykładem tutaj może być Link-bus który miał trasę z Krakowa do Wrocławia, stanął w miejscu był pierwszy na tej trasie i miał komplety pasażerów, ale nie szukał innych tras i niestety przejadł zyski. Tutaj pan Andrzej Depta ma zupełnie inne podejście do biznesu, środki jakie zarobił będąc na początku jako jednym z nielicznych zainwestował. Otworzył w między czasie trasę do Warszawy i Wrocławia, ale nie przynosiły one oczekiwań, to zmienił na inne trasy i tak w tym roku obsługuje 3 linie Ustka – Zakopane, Kołobrzeg – Kamieniec Podolski, oraz Gdynia – Kraków. Łącznie 4 połączenia bo Ustka – Zakopane ma dwa kursy dziennie. Daje sobie radę i rozwija się, stale wymieniając tabor by był wygodny i komfortowy. Pracownicy są wypoczęci i profesjonalni. Uprzejmie witają cierpliwie odpowiadają na pytania. Brakuje mi jednego kiedyś na tej trasie jadąc z Bydgoszczy nocnym kursem wyświetlany był film, była to miła odskocznia od monotonnych przejazdów innymi przewoźnikami.

Dodatkowo komfort podróży podnosi WiFi na pokładzie, które działa naprawdę dobrze w niektórych miejscach miałem transfery rzędu kilkudziesięciu megabitów. Toaleta dostępna dla podróżnych mimo wydawało by się że powinno być to standardem to nie zawsze jest, a tutaj jest do dyspozycji.

Osobiście dalej będę korzystał z usług tego przewoźnika i polecam bo naprawdę warto. Ceny nie są drogie, a przejazd z Krakowa do Bydgoszczy to koszt 65 zł, do Torunia 60 zł.A.D. EuroTrans posiada także tańsze bilety od 1 zł możliwe do upolowania na ich stronie. Ponad to na ich stronie można także kupić wycieczki i nie tylko.

strona internetowa ->  A.D. EuroTrans

Polecam i Zapraszam

Stanisław | Okazje Podróżnika

Podobne Wpisy

Autobus sypialny?

DJ Czas

Coś się kończy, coś się zaczyna – PolskiBus

Okazje Podróżnika

Transport Zbiorowy Quo Vadis? 1… 2… 3…

DJ Czas