Image default
AktualnościKolejowiPolRegio

Nowe pociągi w PolRegio

Jak dobrze wiecie, jednym z największych przewoźników kolejowych w Polsce są Przewozy Regionalne działające obecnie pod marka PolRegio. Dziś wpadła ciekawa informacja prasowa od nich. Zapraszamy po szczegóły…

Po wielu latach stagnacji w Przewozach Regionalnych coraz bardziej rozkręca się spirala inwestycji. Nie tak dano temu o wielkim programie inwestycyjnym zakładającym wymianę i modernizację większości posiadanego taboru. Dziś już widać coraz bardziej efektu tego programu, ale to jednak kropla w morzu potrzeb. Powoli z krajobrazu znikają klasyczne EN57 i ich odmiany, a zaczynają królować nowoczesne składy Impuls, ELF, Acatus, czy Flirt.

Dziś na naszego maila wpadła taka notka prasowa:

POLREGIO wydzierżawi nowoczesne pociągi!

 

Przewozy Regionalne, właściciel marki POLREGIO, ogłosiły właśnie przetarg na dzierżawę
14 nowoczesnych pociągów. Nowe lub gruntownie zmodernizowane pojazdy na 5 lat zasilą flotę największego polskiego przewoźnika kolejowego. Na trasy obsługiwane przez POLREGIO składy będą mogły wyjechać już 10 grudnia 2017 r., czyli w terminie, w którym zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów.

 

Poprawa komfortu podróży poprzez zakup nowych pociągów i modernizację części posiadanych już pojazdów jest jednym z elementów realizowanego przez POLREGIO pod nadzorem Agencji Rozwoju Przemysłu planu restrukturyzacji. Rozpoczęcie programu unowocześnienia floty poprzedziły rekordowe wyniki finansowe: ubiegły rok Przewozy Regionalne zakończyły z zyskiem na wszystkich poziomach działalności. Dzięki skutecznie prowadzonej restrukturyzacji POLREGIO stało się wiarygodnym partnerem dla instytucji finansowych i mogło pozyskać środki na realizację inwestycji.

 

– W latach 2017-2018 zakupimy i zmodernizujemy łącznie 53 pojazdy. Pierwsze z nich, nowoczesne pociągi spalinowe typu Link, wyjechały na trasy wiosną tego roku, a pasażerowie ocenili je bardzo pozytywnie. Zdajemy sobie sprawę, że nasze potrzeby są znacznie większe i poszukujemy wszelkich rozwiązań, aby jak najszybciej wyjść im naprzeciw. Zależy nam na tym, aby nasi pasażerowie z całej Polski podróżowali szybko i wygodnie. Stąd decyzja o ogłoszeniu przetargu na dzierżawę nowych lub w pełni zmodernizowanych pociągów, które mogłyby zacząć kursować już w grudniu tego roku – mówi Krzysztof Zgorzelski, Prezes Zarządu POLREGIO.

 

W ramach ogłoszonego 9 sierpnia br. postępowania przetargowego największy polski przewoźnik chce wydzierżawić 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych, zastrzegając możliwość rozszerzenia zamówienia o 6 dodatkowych pojazdów. Dzierżawa składów rozpoczęłaby się 10 grudnia 2017 r.
i potrwałaby do 10 grudnia 2022 r.

Naszym zdaniem.

Na rozstrzygnięcie przetargu musimy jeszcze chwilę poczekać, ale już dziś możemy być pewni, że 10 grudnia 2017 na tory w Barwach PolRegio wyjadą kolejne komfortowe pociągi. Czy będzie to najnowsza odsłona EN57 nazwana przez Fabrykę Pojazdów Szynowych Feniks.

EN57 FPS feniks. źródło foto Rynek Kolejowy autor Martyn Janduła

Zdjęcie pochodzi z wpisu na branżowym portalu Rynek Kolejowy -> link do wpisu.

Dlaczego o tym pociągu wspominamy?

Ano, dlatego że tylko szkielet został z poczciwego klasyka, a tak to jest najgłębiej zmodyfikowany pociąg tego typu w Polsce. 20 szt zostało praktycznie zbudowane od nowa w Fabryce Pojazdów Szynowych Hipolita Cegielskiego w Poznaniu. Zakres modyfikacji i zmian jest tak duży, że skupimy się na najważniejszych.

Pociąg zyskał całkowicie nowy napęd, dzięki temu może swobodnie rozpędzić się do 120 km/h, a mechanik (maszynista) ma pełny wgląd do tego, co dzieje się z pojazdem. Zamontowano tutaj najnowocześniejsze systemy diagnostyki oraz wspomagające prace maszynisty. Pociąg został wyposażony w nowy napęd, w nowe toalety przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych, klimatyzacja, gniazdka i inne. Całkowicie na nowo zaprojektowane wnętrze i wyciszony.

 

W grę mogą wchodzić także nowe Impulsy i Impuls 2 oraz ELF 2, wszystko zależy czy PESA i NEWAG przystąpią do przetargu. Miło by było, gdyby wystartował Stadler wraz ze swoimi Flirtami.

Tak naprawdę jaki by nie był nowy EZT, to przełoży się to bardzo na komfort podróży, oraz spore oszczędności w eksploatacji tych pojazdów. Trzymamy kciuki na rychłe rozstrzygnięcie przetargu.

Dziękujemy zaprzyjaźnionemu Rynkowi Kolejowemu za użyczenie zdjęcia.

Zapraszamy do korzystania z coraz lepszej oferty PolRegio.
Pozdrawiamy i zapraszamy do kolejnych wpisów.
Ekipa Okazji Podróżnika.

Podobne Wpisy

Krakowski HUB Flixbus-a

Okazje Podróżnika

Split i Pula nowe miejsca na mapie FlixBusa

DJ Czas

Zmiany na trasach Voyagera

Okazje Podróżnika