Jakiś czas temu pojawił się wpis o Mercedesie Marco Polo. Ten ciekawy Cross Kamper podbija serca polskich kierowców i nie tylko. Zobaczmy zatem jego kolejną odmianę…
W Polsce coraz bardziej popularny jest caravaning, a co za tym idzie, pojawią się coraz ciekawsze oferty spędzania aktywnie wolnego czasu, nie będąc uzależnionym od nikogo. Czy to jesień, czy to zima, o lecie i wiośnie nawet nie mówię, wsiadamy i jedziemy, bez względu na to, czy to weekendowy wypad, albo dłuższy urlop wybieramy miejsca i mamy je w zasięgu ręki nie martwiąc się o bilety, o miejsca hotelowe, itp. Wszytko, co potrzebujemy mamy ze sobą. Jednak jest pewne małe, ale…
Kamper jest sporych gabarytów i nie zawsze nam pasuje jego rozmiar, a czasem ciężko znaleźć miejsce do parkowania i tak o to powstał segment, jak ja go nazywam cross camper, czyli zabudowy wypoczynkowe zrobione na popularnym zwinnych mini vanach. I tak o to przechodzimy do naszego bohatera czyli…
Marco Polo Horizon
Tutaj na wstępie chciałbym podziękować Karolowi z Jachtem w Góry za pomoc w powstaniu tego tekstu, poprzez użyczenie pojazdu na potrzeby tego wpisu.
Jak już na samym początku wspomniałem, jakiś czas temu testowałem Marco Polo Activity, którego podstawą był Mercedes Vito. (Wpis -> Marco Polo Podróznik i Odkrywca)
Wygląd zewnętrzny Marco Polo
Testowy egzemplarz zabudowany jest na bazie Mercedes V-Klasa, z zewnątrz nie ma wiele różnic w porównaniu z Activity, ale …

Na pierwszy rzut ka zmiany są prawie niedostrzegalne. Auto delikatnie różni się od swojego biedniejszego kuzyna. Klasa V ma zmienioną linię dachową oraz przód, gdzie przedni zderzak nabrał agresywnego i drapieżnego stylu.
Kosmetyczne zmiany, które wyróżniają klasę V od Vito, a w naszym przypadku Marco Polo Horizon od Activity, to tylna klapa.

Mamy tutaj większą tylną szybę oraz chromowaną listwę. Dodatkowo szyba tylna jest podnoszona, czyli możemy w razie potrzeby dostać się do bagażnika bez potrzeby otwierania całości, co jest niezwykle przydatne np., na parkingu podczas zakupów.

Stylistyka jak na auto rodzinne i kampera jest bardzo dynamiczna i nie oddaje, a doskonale ukrywa charakter i przeznaczenie tego auta.
Jednak najwięcej zmian zaszło we wnętrzu pojazdu.
Marco Polo Horizon – Wnętrze
Tutaj zaszła prawdziwa rewolucja. Wysokiej jakości materiały, zupełnie nowy kokpit i sterowanie pokładowymi systemami, duży ekran oraz detale, które sprawiają, że czujemy sie jak na pokładzie VIP-owskiej limuzyny.

Pierwotne wrażenie z jazdy uboższą wersją Activity prysło po tym, jak zasiadłem za kierownicą Horizona. Tamto było ok, ale teraz bardziej bym napisał taki wypasiony dostawczak z fajnymi elementami, które aspirują go do klasy wyższej. Choć naprawdę jest kilka elementów, których mi brakowało, jak uchwyty na kubki przy środkowej konsoli gdzie swoje miejsce zajął panel kontroli systemu pokładowego.

Skupmy się zatem przez chwilę na tym panelu.
Jako osoba, która całe życie pracuje za pomocą dotyku, używa różnorakiego rodzaju ekranów dotykowych, smartfonów, tabletów, touchpadów, czułem się jak ryba w wodzie. Dzięki rozpoznawaniu pisma (nawet moje bazgroły) łatwo było wprowadzić zadany adres do nawgacji, czy zmienić utwór na playliście ze smartfona, czy pendrive-a. Tak system pokładowej rozrywki posiada liczne wejścia w tym wejście na kartę SD, wejście USB (2 sztuki) oraz komunikację bluetooth, dzięki której mamy wbudowany zestaw głośno mówiący (nie mylić z teściową z kawałów). Jednak, jeśli nie mamy zdolności do obsługi palcem, lub nie lubimy tego typu technologii (są tacy ludzie) do dyspozycji zaraz pod nim mamy klasyczne pokrętło, które pomaga nam po poruszaniu się w menu systemowym.

Osoby, które pierwszy raz siądą za kierownicą tego auta, mogą czuć się nie co przerażone, jak obsługiwać cały ten system. Jednak około 5 minut i wszystkie potrzebne rzeczy mamy opanowane i nie będą nam przeszkadzały podczas jazdy. Tak naprawdę interfejs jest tak zrobiony, aby użytkownik, intuicyjnie mógł się po nim poruszać.
Dla tradycjonalistów jest też pakiet przycisków i przełączników, dzięki, którym mamy szybki dostęp do panelu trójstrefowej klimatyzacji, nawigacji, radia, telefonu.

Nie tylko konsola środkowa się zmieniła, ale także cały zestaw wskaźników oraz kierownica, zmieniły się i to dość znacząco.

Pomiędzy zegarami zagościł nowy duży kolorowy wyświetlacz (taki sam zagościł niedawno w Vito i Sprinterze), na którym kierowca ma wszystkie potrzebne informacje czytelnie podane. Znajdziemy tutaj komunikaty związane z aktywnym tempomatem, czy system kontroli zmęczenia, proponujący przerwę od jazdy, czy też aktualna stacja radiowa, piosenka z playlisty, numer telefonu, komunikaty z nawigacji i inne. Wszystko to w postaci bardzo czytelnych komunikatów. Samochód jest też wyposażony w system sterowania głosem (niestety komendy w języku angielskim).
Środek nie różnił się znacząco, a łóżko i tylna kanapa, praktycznie jest taka sama jak w Marco Polo Activity.
I tak mamy tutaj stolik.

Testowany model wyposażony był w 7 miejsc siedzących, gdzie drugi rząd foteli także był jak przednie fotele wyposażony w podgrzewanie i wentylację.

Więcej zdjęć wnętrza znajdziecie na dole wpisu w galerii, a na naszym kanale YT wkrótce pojawi się film, gdzie zobaczycie, jak się prezentuje Marco Polo Horizon.
Link do naszego kanały YT — Okazje Podróżnika polecam subskrypcje.
Marco Polo Horizon – wrażenia z jazdy

Muszę przyznać, że po auto testowe udałem się aż do Torunia, skąd pochodzi wypożyczalnia Jachtem w góry. Jako że muszę sobie uregulować życie i mieć codzienne obowiązki, które mnie zmuszają do aktywności, wyruszyłem zaraz po pracy, a codziennie wstaję o godzinie 4 rano. Na miejsce po odbiór samochodu dotarłem w godzinach wieczornych, a rano do pracy. Nie powiem, miałem pewne obawy, czy dam radę, ale tutaj nie było problemu. Chwila na papierkową robotę i w drogę. Po drodze kilka drobnych przerw i zdążyłem jeszcze w domu zdrzemnąć się 2 godziny, zanim poszedłem do pracy.

Pierwszy dzień, nie był zbyt udany, gdyż byłem potwornie zmęczony, jednak krótka przejażdżka po okolicy nie sprawiła mi problemu. Warto tutaj zauważyć, że samochód prowadzi się bardzo pewnie i nie mamy poczucia, że mamy do czynienia z ponad 2 tonową bestią. Tak Marco Polo sporo waży, ale nie dało się tego odczuć, gdyż jednostka motorowa posiadała ponad 200 km. Dzięki temu i napędowi na cztery koła, Marco Polo poruszał się zgrabnie i zwinnie po krętych górskich drogach.

Jednak silnik to nie wszystko. Podróżowanie w nocy czy deszczu to jedne z tych elementów, kiedy docenimy dobre oświetlenie drogi i nie mówię tutaj o lampach ulicznych w miastach, a krętych ciasnych drogach górskich, czy innych, po których sie poruszamy. Zastosowanie przez producenta najnowszych zdobyczy techniki w postaci lamp ledowych, pozwala nam na komfortowe poruszanie się w praktycznie każdych warunkach drogowych.
Światła przez cały czas pracują. Zdają się podążać za każdym ruchem kierowcy i przewidywać drogę, jaką pokonujemy, tak aby optymalnie ją nam oświetlić. I tak wiązka świateł inaczej będzie się układała na autostradzie, a inaczej na zakrętach doświetlając nam wszystko, abyśmy bezpiecznie pokonywali każdy kilometr drogi. Muszę powiedzieć, że z aut dotychczas testowanych przeze mnie lampy Mercedesa, najbardziej odpowiadały mi do jazdy w nocy, a przesiadka na moje służbowe auto, to jakbym przeniósł się do XIX wieku i miał zamiast lam świeczki.

Mała ikonka w lusterku, a ile razy uratowała, życie kierowcom widzącym ja. Tak to jeden z tych elementów, które powinny być wyposażone wszystkie samochody, bez wyjątku, to wskaźnik martwego pola. Wiele razy zdarza się, że ktoś zajeżdża komuś drogę, bo go po prostu nie widział i także tutaj, kilka razy mi uratowało to życie.
Niestety jak zawsze, w życiu bywa wszystko, co dobre szybko sie kończy, także i tutaj szybko poszło. Muszę przyznać, że kolejny raz ciężko mi się było rozstać z autem testowanym przeze mnie. Komfort jazdy w Marco Polo Horizon na V Klasie jest o niebo lepszy od Marco Polo Activity. Dzięki temu, że auto jest lepiej wyciszone, ma niższy środek ciężkości i lepiej się przez to prowadzi. Dodatkowo kokpit oraz dobrej jakości audio uprzyjemniały doskonale każdy pokonywany kilometr.
Czas na podsumowanie, ale zanim to nastąpi, jest jedna bardzo ważna rzecz…
Dlaczego warto wybrać się kamperem w podróż?
Od dłuższego czasu nurtowało mnie pytanie, dlaczego Caravaning jest coraz popularniejszy, a reklamy kamperów zalewają moją tablicę na Facebooku?
Czy jest to sezonowy trend? Czy można podróżować także zimą? Czy to się opłaca?
Odpowiedzmy sobie na te pytania.
Dlaczego Caravanig jest coraz popularniejszy i widok kampera nie dziwi nas na drodze?
Odpowiedź jest prosta. Dzięki tej metodzie wypoczynku jesteśmy wolni. Możemy wiele rzeczy zobaczyć i nic nas nie ogranicza. Dlatego tego typu spędzanie czasu jest coraz bardziej popularne i zdobywa kolejnych zadowolonych klientów, a wypożyczalnie nie nadążają z inwestycjami w sprzęt. I tutaj warto sobie zdać sprawę, że jeśli organizujemy wypad w kilka osób, to koszty za dobę bardzo nam maleją. Policzmy zatem wypad dla 4 osób i dla 7 osób na przykładzie Marco Polo Horizon i cennika wypożyczalni Jachtem w Góry.
Koszt wynajęcia Marco Polo w zależności od sezonu sa różne (my policzymy dla sezonu wysokiego bez zniżek).
– Koszt wynajęcia na tydzień – 3500 zł w tym czasie możemy przejechać 2800 km (limit dzienny to 400 km).
– Koszt paliwa to około 700 zł.
– Opłaty za autostrady, parkingi, campingi to koło 400 zł.
Razem – 4600 zł, czyli 658 zł dziennie.
Dzieląc to na 4 osoby wychodzi nam 164,5 zł dziennie.
Dla porównania wyjazd 4-osobowy bez planowania
– Bilety w autobusowe czy kolejowe to koszt około 2 000 zł dla 4 osób
– Zakwaterowanie to koszt około 3000 zł w zależności od standardu i miejsca, gdzie się zatrzymamy (oczywiście, że można znaleźć oferty na airbnb i inne, ale liczymy dla osób, które nie mają zdolności i cierpliwości na szukanie).
– Taksówki, komunikacja zbiorowa dla 4 osób to kolejne 500 zł czyli
Razem ponad 5500 zł dla 4 osob, czyli 200 zł dziennie na jedną osobę licząc tylko sam dojazd i nocleg. Pamiętajmy teraz o tym, że tutaj jesteśmy uzależnieni od rozkładów, jazdy, lotów, potem trzeba z walizkami dotrzeć na kwaterę i rozpocząć zwiedzanie. Czas jest jednostką niepoliczalną i nie da się wycenić. Jadąc kamperem, nie musimy go tracić, bo wszystko mamy ze sobą.
Czy w każdych warunkach będzie nam komfortowo?

Odpowiedź może być tylko jedna. TAK!!! Ponieważ kampery są wyposażone we wszelkie udogodnienia zwiększające komfort. Od klimatyzacji, poprzez webasto, które zapewnią nam odopowiedni komfort termiczny czy to w lecie, czy w zimie (tak kamper to także dobry pomysł na zimowy wypad na narty).
Czy deszcz, czy pogoda możemy się schronić także pod rozwijaną markizą. Tak jak w testowanym modelu.

Co się bardziej opłaca? Kamper czy Cross Camper?
Według mnie bardziej opłaca się wynając cross campera takiego jak opisywany Marco Polo Horizon.
Zapytacie dlaczego?
Z prostego powodu, Marco Polo jest kompaktowy i stosunkowo niewielkich rozmiarów. Dodatkowo znacznie mniej pali, gdyż jest aerodynamiczny i można nim łatwiej manewrować. Spokojnie sie spakuje cała ekipa do niego i wyśpi tak samo jak w pełnym kamperze. Są wersje z pełną kuchnią i prysznicem montowanym do klapy bagażnika. Ale to i tak nam nie przeszkadza, gdyż możemy spakować jedzenie do lodówki i spokojnie się nim delektować podczas wyprawy. Szereg uchwytów i gniazdek pomoże nam nawet podłączyć czajnik i zrobić sobie herbatę czy kawę, a resztę rzeczy przygotujemy na grillu. Wszystkie dodatki można zamówić przy wypożyczaniu kampera.
Jak wypożyczyć Marco Polo?
Prosto. Korzystacie z linka -> www.jachtemwgory.pl

Klikamy na zakładkę Cennik.

I schodzimy na dół strony gdzie jest formularz, który wypełniamy i czekamy na ofertę

Lub poprzez kontakt telefoniczny z Karolem – +48 692 859 419
Po wszelakie nowości, promocje i akcje organizowane przez Jachtem w Góry zapraszam na ich Fan Page – Jachtem w góry – Wypożyczalnia luksusowych samochodów turystycznych.
Podsumowanie
Tak naprawdę posumowałem już co nieco powyżej. Powiem szczerze, jestem coraz większym fanem wypoczynku z użyciem Kampera. Maży mi się własny taki pojazd, ale jak sie nie ma, co się lubi, to się lubi, co się ma. Chciałbym Podziękować Karolowi i Jachtem w Góry za pomoc w realizacji tego tekstu. Jak widzicie, sa ludzie, którzy pomogą Wam spełnić wasze małe marzenia. Warto skorzystać z tego rodzaju wypoczynku. Powyżej macie dane do naprawdę świetnej ekipy, która doradzi Wam i podpowie ciekawe miejsca. Ludzie z pasją, prowadza biznes, który zaraża innych naprawdę ciekawą pasją do podróży i odkrywania naszego kraju i nie tylko.
Według mnie podróże cross camperami są o wiele lepsze niż ich większymi braćmi (domami na kołach). Do tego ten typ pojazdów, może służyć nam do codziennego użytku i tak naprawdę nie będzie się wyróżniał na tle innych pojazdów na parkingu. To jest jego wielka zaleta.
Zapraszam do subskrypcji naszego newslettera. Nie martw się nie spamujemy.
Polecam i zapraszam do wynajmu
Stanisław | Okazje Podróżnika
Galeria Zdjęć
Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w Góry — Marco Polo Horizon Jachtem w Góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w Góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w Góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w Góry — Marco Polo Horizon Jachtem w Góry Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon Jachtem w góry — Marco Polo Horizon