image_pdfimage_print

O tym, jak się podróżuje na pokładzie autobusów i biznes klasie LEO już pisałem. Dziś spojrzymy na podróż z tym przewoźnikiem od strony kolejowej, ale nie tylko. Zapraszam do wpisu… 

Nadeszła wiosna, a z nią zbliża się termin wyruszenia pierwszego pociągu LEO Express z Pragi do Krakowa. Po wielu próbach udało się skompletować wszystkie potrzebne zezwolenia, a tabor powoli jest już dostosowywany do kursowania po naszej sieci kolejowej. Zanim to nadejdzie, postanowiłem zrobić kółko wokół tatr, aby pokazać Wam, co oddaje pasażerom do dyspozycji ten przewoźnik.

Zanim wyruszymy w drogę i poznamy komfort podróży, jaki oferuje LEO Express, zobaczmy, czym dysponuje ten przewoźnik.

Pociągi.

Trzonem floty taborowej, jaką operuje ten Czeski przewoźnik to pięć elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt serii 480 wyprodukowanych w przez Szwajcarską firmę Stadler, a wyprodukowano je na terenie jej Siedleckich zakładów.

Zamówione pociągi przez LEO są jednakowej długości i posiadają 5 członów podzielonych na klasy:

  • 1+ – czyli premium,  
  • 1 – czyli biznes klasa,  
  • 2 – czyli economy,
    • kids zone część klasy ekonomicznej dedykowana dla najmłodszych podróżnych.

Składy te posiadają na swoim pokładzie dwa miejsca gastronomiczne do obsługi pasażerów, ale o tym i klasach będzie dalej. Pociągi te mogą rozpędzić się maksymalnie do 160 km/h. Składy te mogą zabrać na swój pokład 231 pasażerów wraz z obsługą. Obecnie przechodzą one prace dostosowujące do poruszania się po polskiej sieci kolejowej.

Autobusy.

LEO Express przyjął tutaj model biznesowy, że przewozy autokarowe zleca swoim podwykonawcom i tak na liniach obsługiwanych pod marką przewoźnika można spotkać autokary takich marek, jak:

  • Setra,
  • Irizar,
  • Scania,
  • MAN – ta marka raczej na tę chwilę nie będzie widywana, pojawiła się w tym zestawieniu czysto z kronikarskiego obowiązku.

Jak widzicie tabor, który występuje czy występował w barwach LEO, jest dość zróżnicowany, ale ma jedną wspólną cechę, autobusy są podzielone na klasy, czyli klasę economy i biznes. Podróż tą klasą opisałem w tym wpisie -> Poczuj się jak VIP, czyli jak podróżuje biznes w LEO Express.

Busy.

LEO Express oprócz autobusów wykorzystuje w swoich połączeniach także busy 9 i 20 – osobowe. Połączenia te są obsługiwane w siatce połączeń Tiger Express, który został kupiony przez LEO. Flota pojazdów obsługujących te połączenia składa się pojazdów marki Opel Vivaro.

Oraz Mercedes Sprinter (niestety zdjęcia brak).

Tak mniej więcej wygląda tabor, jakim posługuje się LEO Express w Polsce i nie tylko. Zobaczmy więc, jak się nim podróżuje.

 

Korzystając z chwili wolnego, jakie niespodziewanie pojawiło się w moim kalendarzu z początkiem marca,  wybrałem się na krótki wyjazd dookoła Tatr, a dokładniej na takiej trasie Kraków -> Kosice -> Praga -> Bohumin -> Kraków. Dalszą część wpisu podzielę na etapy podróży, czyli:

Zapraszam do części 1, czyli Bus – Kraków -> Kosice.

Góra  <..> Część 1. Bus Kraków -> Kosice.

1 2 3 4 5
Przeczytaj inne:
NeoBus Polska – czyli porzuć samochód…

i wyrusz w Bieszczady. Zapraszamy do zapoznania się z podkarpackim przewoźnikiem z Niebylca...

Coś się kończy, coś się zaczyna – PolskiBus

Wczoraj jak grom z jasnego nieba spadła informacja na temat Polskiego Busa. Zapraszamy po szczegóły...

Zamknij